Felanmälan

Lägenhetsinnehavarens ansvarar för fel i sin egen lägenhet. Bostadshavaren svarar sålunda för underhåll och reparationer av ledningar för avlopp, värme, frånluftsventilen, el och vatten till de delar dessa befinner dig inne i lägenheten och inte tjänar fler än lägenhet. Därutöver också för vitvaror, fläktar, dörrar, innertak, väggar m.m.
För detaljerad information hänvisas till föreningens stadgar paragraf 5.

Akuta ärenden
För akuta ärenden gällande gemensamma utrymmen kontakta Åkerlunds Fastighetsservice AB. Även för akuta fel i den egna lägenheten kan Åkerlunds Fastighetsservice AB kontaktas, tänk på att dessa kan komma att bekostas av bostadshavaren.

Åkerlunds Fastighetsservice AB
Tel: 08-39 06 50

Öppettider:
Måndag-torsdag 8-16
Fredag 8-15
Lunchstängt 12-13

Vardagar 12-13 samt fredagar 15-16 anmäles akuta ärenden som ej kan vänta till 070 766 63 68.

Kvällar och helger finns en jourlinje, 08-18 70 00. Denna skall endast användas för mycket allvarliga och akuta fel som inte kan vänta till nästkommande ordinarie arbetsdag. Typiska jourärenden är elfel, stopp i avlopp som riskerar åsamka skada, skadegörelse i passersystem m.m.

Ej akuta ärenden
Exempelvis lampor i gemensamma utrymmen som behöver bytas ut samt problem med tvättstugan som inte är akuta.
Kontakta felanmalan@karlsvik39.se

Hissfel
Anmäles i första hand till Ulf Närlund (070 492 70 01), därefter till Hissgruppen AB på telefon 08-21 33 00.

Vattenavstängning
Avstängning av vatten där en rörmokare behöver tas in bekostas av bostadshavaren.
Kontakta felanmalan@karlsvik39.se

Nedan finns kontaktinformation till företag föreningen brukar använda men dessa bekostas av medlemmen själv om de behöver användas.

Elektriker
Elkontakten
Mobil: 070 776 66 41

Låssmed
Corells lås
Pilgatan 23, 112 23 Stockholm
Tel: 08-650 53 70

Rörmokare
Svenskt Prorör AB,
Hedendahl Fergman
Mobil: 070 915 35 39 (John)

Skadedjursanmälan
Anticimex Region Stockholm 08-517 634 00

Fel på TV mottagningen i kabelnätet eller Bredband via ComHem
Börja på ComHems supportsida för att se om de har något känt fel. Tag kontakt med dem direkt via telefon, mail eller kontaktformulär.
Telefonnummer kundtjänst: 90 222

Fel på Bredband via Telenor
Börja på Telenors supportsida för att se om de har något känt fel. Tag kontakt med dem via deras kontaktsida annars.
Telefonnummer kundtjänst: 020-22 22 22