Bredband 2021 – Q&A

QA angående Nytt bredband till alla

Q: Kommer månadsavgiften vara oförändrad inklusive bredband/tv/telefoni efter övergång till gruppavtalet hos Ownit?
A: Avgiften har höjts med 2% de senaste åren och så kommer det att bli även för 2021. Ingen annan avgiftshöjning är planerad.

Q: Behåller man telefonnumret för den fasta telefonen?
A: Numret behålls, ring Ownit kundtjänst när bredbandet är inkopplat.

Q: Är Grundutbud och Basutbud samma sak vad gäller TV-kanaler?
A: Nej, se www.ownit.se/tv/tv-och-play för beskrivning av BAS.

Q: Vad blir priset för de som vill ha fler TV-kanaler än Grundutbudet?
A. Alla medlemmar har 50 kr rabatt på BAS och FLEX kanalutbud. Se www.ownit.se/tv/tv-och-play för aktuella priser

Q: Jag hittar inte något nätverksuttag i min lägenhet?*
A: Leta runt entrédörren, ca 1,2 m högt och 0,3 m från dörren, det kan vara täckt av tidigare innehavare.

Q: Kommer det gamla Comhem-uttaget att tas bort eller måste man göra det själv?
A: Det gamla Comhem-uttaget skall vara kvar.

Q: Kommer det att sättas upp ett nytt bredbandsuttag i våra lägenheter?
A: Nej, det finns redan i alla lägenheter. Leta runt entrédörren, ca 1,2 m högt och 0,3 m från dörren, det kan vara täckt av tidigare innehavare.

Q: Sköter föreningen överlåtelsen med Telenor?
A: Telenor kontaktar alla som har avtal med dem. Mer detaljer och tidplan kommer senare. 

Q: Varför gäller Comhems TV-avtal ända till 2024-01-31?
A: Föreningen har fått ett betydligt bättre avtal än det gamla med denna avtalstid.